Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Ergoterapi

Ergoterapi, herhangi bir nedenle aktivite performans dengesi bozulmuş olan bireylerin, iş, ev, okul gibi tüm çevrelerde anlamlı ve amaçlı aktivitelere katılımını sağlayarak bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığının ve iyilik halinin gelişmesini hedefleyen bir meslek grubudur.

Misyon

Geçmişten gelen deneyim ile toplumun ve dünyanın ihtiyaçlarına yanıt veren, birey merkezli yaklaşım ile toplumsal katılım ve rolleri ön plana alan nitelikli, girişken ve lider özellikli ergoterapistler yetiştirmek; güncel bilimsel çalışmalar yapmak; eğitim ve hizmet vermektir.

Vizyon

Güncel ihtiyaçlara uygun yeni, yaratıcı bilgiler ve teknolojinin getirdiği imkanlarla birlikte alana özgü değerlendirme ve müdahale yöntemleri geliştiren, bireylerin sağlık, toplumsal katılım ve yaşam kaliteleri ile ilgili ihtiyaçlara güncel çözümler üreten, ülkemiz ve dünya standartlarında eğitim ve araştırma kurumu olmak. 
 
Yönetim:
 

Stratejik Plan:


Ergoterapistler:

• Çocukları, gelişimsel gecikmelere neden olabilecek kaba ve ince motor, duyusal işlemleme veya adaptif davranış defisitleri için değerlendirir.
• Her yaştan ve her beceri seviyesinden danışanları günlük aktivitelerde sağlıklı alışkanlıklar ve rutinlere katılmaları için stratejiler öğretir.
• Danışanların sağlıklı aktivitelere katılmalarını engelleyen kişisel ve çevresel engellere yönelik çözümleri belirler.
• Sosyalleşme, bakım verme, ebeveynlik, zaman yönetimi, stres yönetimi vb. alanlarda beceri eğitimi verir.
• Yaşlılar için topluma dayalı düşme önleme programları, işyeri yaralanmalarını önleme ve sağlıklı yaşam programları uygular.
• Tekrarlayan hareketleri ve kas-iskelet bozukluklarını azaltmak için bilgisayar iş istasyonlarına dayalı ergonomik değerlendirmelerde bulunur.
• Çocuk cezaevinde tutulan çocuklara yönelik stres ve öfke yönetimi programları uygular.
• Gençler, sığınma evlerinde bulunan ebeveynler veya uyuşturucu bağımlılığından kurtulan danışanlar için grup müdahaleleri uygular.
• Ağır yüklerden yaralanmayı önlemek için eğitim programları düzenler.
• Şeker hastalığı, romatoid artrit ve kardiyak durumlar gibi kronik hastalıkları olan kişilerin uygun rutinleri kullanarak sağlığı optimize etmesine (gerekli olduğunda modifikasyonlar) ve anlamlı aktivitelere katılmalarına izin veren öz yönetim programları düzenler.
• Sürücüler için küçük uyarlamalar ve araç ayarlamaları yoluyla ihtiyaçlarını karşılayacak CarFit programları (örneğin, boyun hareket kabiliyeti sınırlı) uygular.
• Yaralanma ve / veya tükenmişliği önlemek için bakım veren eğitimi düzenler.
Kişi merkezli yaklaşımın gelişmesiyle birlikte ergoterapistler, bireylerde günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığının sağlanması (kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman alanlarında), iyilik halinin, yaşam kalitesinin ve aktivite katılımlarının arttırılmasını amaç edinmişlerdir.

Eşsiz Kimlik

Mesleğin başlangıcından itibaren, ergoterapinin bütüncül bakış açısına dayanması, bireyin rol-aktivitelerle meşgul olması gerektiğine inanması, ayrıca müdahalede anlamlı ve amaçlı aktivitelerin kullanılması gerektiği ve müdahalenin kişinin bağımsızlığını destekleme ve teşvik etmeye yönelik olması gerektiğinin kabul edilmesi, kişi merkezli yaklaşımı benimsemesi ve danışan ile ergoterapist arasındaki kişiler arası ilişki sürecinin hayati önem taşıması ergoterapi mesleğini sağlık meslekleri arasında eşsiz kılmaktadır.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ergoterapi Bölümü, güncel kanıta dayalı uygulamaları takip eden, iyi iletişim kurabilen, analitik düşünebilen, çoklu görevleri aynı anda yürütebilen, ikna etme ve yaratıcılık becerilerine sahip ergoterapistleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
 
 

 

 

 
Tarihçemiz

 

Ergoterapinin tarihçesi 17. yy sonlarında ortaya çıkan ‘moral tedavisi’ne dayanır. ‘Moral Tedavi’ terimi 1800'lü yılların ortalarında kaybolmaya başlamış olsa da, bu hareketin başlattığı kavramların birçoğu devam etmiştir. Ergoterapi uygulaması, sonuçta insanın varoluşu ile ilgili olan insancıllık - yardımseverlik (humanitarian)’ten ve akıl hastanesinde kalanlar için daha normal bir yaşamı taklit eden yapılandırılmış aktivitenin kullanımından ortaya çıkmıştır.
1900’lü yılların başlarında Amerika Birleşik Devletleri'ndeki meslek üzerinde etkili olan birçok kişi occupation nın tedavi olarak kullanılmasının faydalı olduğu inancını paylaşıyordu. Bu bireylerin psikiyatri, tıp, mimarlık, hemşirelik, sanat ve el sanatları, rehabilitasyon ve sosyal hizmet gibi farklı disiplinlerden geçmişleri vardı. Geçmişlerindeki bu çeşitlilik, ergoterapi mesleğinin derinliğini ve genişliğini zenginleştirmeye yaradı.

15 Mart 1917 de farklı alanlarda öz geçmişe sahip olan küçük bir grup insan New York ta ilk organizasyonel görüşme için toplandı ve Ulusal Occupational Terapiyi Geliştirme Derneğinin sertifkasını ortaya koydu. Bu grupta William R. Dunton, Jr, Eleanor Clarke Slagle, Susan cox Johnson, Thomas Kidner ve Isabel Newton yer almakta idi. Ekim, 1917 de 26 erkek ve kadın organizasyonun birinci yıllık toplantısını gerçekleştirdi. 2. Dünya Savaşı, daha fazla ergoterapist için yeni bir talep yarattı.

Ülkemizde İş ve Uğraşı Tedavi Ünitesi ilk olarak Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalında ve Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulunda açılmış, bir süre faaliyet gösterdikten sonra kapatılmıştır. 1981 yılından itibaren tekrar Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalında faaliyet göstermeye başlamış, 1983 yılından itibaren ise Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulunda faaliyetlerine devam etmiştir. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişiklik 7/d-2 maddesi uyarınca 18.02.2009 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesine bağlı Ergoterapi Bölümü ve buna bağlı Ergoterapi Ana Bilim Dalı açılmıştır.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü 2018-2019 Güz Yarıyıl Dönemi için, 24.09.2018 tarihinde ilk öğrencileri ile ders başı yapmıştır.

 

 

 

Akademik Kadromuz

Eğitim Faaliyetlerimiz

Lisans Eğitimi

 

 

Türkiye’nin ilk sağlık temalı devlet üniversitesinde açılan Ergoterapi Bölümün eğitim süresi 4 yıldır. Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sayısal puan türüne göre kabul ettiği 60 öğrenci kontenjanı ile 2018-2019 eğitim-öğretim yılına başlamıştır. Üniversite dersleri ve staj uygulamalarında başarılı olan öğrenciler 4 yılın sonunda Ergoterapist unvanı alarak mezun olacaklardır.

 

Bölüm Başkanı

Serkan Hoca

Dr. Öğr. Üyesi Serkan PEKÇETİN

Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölüm Başkanı

 

 

 

 

Eğitim Faaliyetlerimiz

GSBF ERGOTERAPİ BÖLÜMÜ, ERGOTERAPİYE GİRİŞ DERSİ KAPSAMINDA HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ERGOTERAPİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYESİ SAYIN PROF.DR. ESRA AKI’YI MİSAFİR ETTİ.

Ergoterapi ders

 

Çalışma Konularımız


 

• Toplum Ruh Sağlığı
• Kognitif Rehabilitasyon
• Pediatrik Rehabilitasyon
• Geriatrik Rehabilitasyon
• Az Gören ve Görme Engelli Rehabilitasyonu
• Koruyucu Yaklaşımlar
• Ergonomi
• Mesleki Rehabilitasyon
• Yardımcı Cihazlar ve Teknoloji

Erişim Bilgilerimiz

Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı Gülhane Külliyesi Emrah Mahallesi 06018 Etlik/Keçiören, Ankara

+90 312 3046191
+90 312 3046197

+90 312 304 63 90

gsbf@sbu.edu.tr