Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Ergoterapi Programı

Güncelleme : 13.02.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Ergoterapi Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 1. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 6. düzeydir.

Programın Amacı

Ergoterapi lisans programının amacı, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sentezleyebilen, kişi merkezli ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerini planlayıp uygulayabilen, kişilerin anlamlı ve amaçlı aktiviteler yolu ile bağımsızlığını ve yaşam kalitesini artırarak toplumsal katılımlarını sağlayan ve yaşam boyu öğrenme, klinik muhakeme etme, eleştirel düşünme ve interdisipliner çalışma becerisi ile kanıta dayalı uygulamalar yapabilen, mesleki etik ve yetkinliğe sahip ergoterapistler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “Ergoterapist” ünvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

Ergoterapi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Ergoterapi Bölümü mezunları 26.04.2011 tarihli 27916 sayılı resmi gazetede yayımlanan 'Ergoterapist' tanımının tüm görev ve sorumlulukları yerine getirebilecek özelliklere sahip olarak çok farklı alanlarda istihdam edilebilirler. Ergoterapistler, okullarda, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, toplum ruh sağlığı merkezlerinde, huzurevlerinde, hastanelerde, mesleki rehabilitasyon merkezlerinde, alkol ve madde bağımlılığı tedavi ve eğitim merkezlerinde görev alabilirler ayrıca koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmeti sunan her tüm kamu kuruluşları ve özel kurumlarda ergoterapist olarak görev yapabilirler.

Güncelleme : 12.02.2020
  • Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler.
  • Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb?) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
  • Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
  • Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
  • Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar.
  • Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2433332
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
3345211
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3424322
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
2253332
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
3342421
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
1435343
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
2412221
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4442524
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5554445
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
2333434
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
5244351
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3334322
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
4223442
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
2423231
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
4412454
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5331445
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
2234522
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3443543
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
2225321
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2212214
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2321121
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
4434441
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
4433335
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
2334354
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4313115
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4233351
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
3344325
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
2232143
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3454233
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
4345424
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
5553341
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
3434211
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5433352

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek